Alla inlägg under februari 2013

Av Johnson - 27 februari 2013 22:03

Ryggen är faktiskt set ställe som gör minst ont just nu.
Har så grymt ont o bäckenet och lederna vid ljumskarna så kan knappt gå normalt alls :/ högst 43 dagar kvar tills ankomst av den nya familjemedlemmen :)

Allt vi inte har nu är skötbord och en madrass till spjälsängen.


Jeppe äter jätte dåligt igen så ingen riktig sömn här inte. Hoppas det vänder snart. Ju mindre jag får sova ju ondare får jag.

Har fått en liten bristning på magen så nu börjar de säkert snart, fick inga bristningar på magen med sonen. Men hade lite mindre mage innan jag blev gravid med honom än vad jag hade med denna ungen^^

Hade strömavbrott ett tag ikväll. De var ganska mysigt faktiskt :) karln satt inte vid datorn för en gångs skull. Han gjorde jätte god köttfärssås i dag :D

Köpte leksaker till Jeppe i dag efter att jag hade varit i skolan och gjort första delen av nationella i matte i dag. Hoppas de gick bra^^

Frysen är full med mat och bröd men kylen e lite tom tycker jag ^^

Ska köpa bilbarnstol till Jeppe i morgon förhoppningsvis :D den han har nu e lite i minsta laget :-p

Köpte vår/sommar jacka till Jeppe det är bara så Jeppes stil så va bara tvungen :-p och tre par mjukisbyxor.
Blöjor till bebben.:)

Nu ligger Jeppe och sover sen innan 20:00 så kommer nog bli en tidig morgon igen xD i dag vaknade han 07:00 fast han brukar vakna ca 09:00 xD

Ska mata honom nu sen se om jag får sova någon tills för bebben. Sambon sitter ute vid datorn så han kommer nog väcka mig när han ska lägga sig.

Vaknar av minsta lilla så när han löär av sig så vaknar jag av de när han dricker vatten vaknar jag av de när han sträcker på sig vaknar jag av de. Skrämde honom i natt när han sträckte sig över mig för att ra vattnet xD hans ansikte var över mitt en vit å jah slog upp ögonen. Han tittade på mig och sa så där lättväckt får man inte vara xD

Ha de bra alla:) ciao

Av Johnson - 26 februari 2013 01:15

Nu är det inte långt kvar tills man är 2 Barnsmamma :) längtan är stor :D

Av Johnson - 25 februari 2013 00:21

Har varit en fartfylld dag i dag igen som vanligt. Har handlat massa så nu har vi mat ^^ å räkningarna ska dras nu den 25 sen är allt klart.


Var på förlossningen nu ikväll och gjorde EKG Allt lät bra men ska tbx i morgon på ul krockar med skolan då jag ska göra nationella i matten kl13:00 å ska vara på ul kl 13:30 å första provet är på 150min. Men ska fråga on jag kan få göra provet efter sjukan ist.

Jeppe och jag ska spendera kommande helg ute hos mamma och Totte :D ska bli skoj med allt som är planerat tills dess = >


Har ÄNTLIGEN fått bort datorerna från sovrummet <3

Så nu Ska jag få sova utan ljud elle ljus :D natti natt CiAo

Av Johnson - 22 februari 2013 11:50

Nu är det mindre än 48 dagar kvar innan bebben tittar ut :)

Men har ffr massor som skall göras.
Hämta lite kläder ute i kjula, fixa skötbord fixa skrivbord.

Skulle behöva komma ut i ladan för att se om de vita stora skåpen är kvar till barnens leksaker.

Man förvånas hur mkt en 1:åring kan :D sonen går runt som en tok bär på 3liters cola xD


Tajmat med tv xD

Av Johnson - 14 februari 2013 03:15

Jah ligger i min säng, drunknar i tankar om dig.
Drömmer om dig, du e alltid i mina tankar.
Du är speciell, du är vacker, du är en ängel.
För dina ögon kan bara en ängel ha.

Bara av att se dig blir jah pirrig.
Det är något magiskt när du rör mig.
För jag kommer till ett paradis långt från denna värld.

Alla himlens stjärnor kan inte mäta sig mot din skönhet.
Du är den vackraste ängeln.
Du är min prins. I mina ögon är du perfekt.

Känslorna jag har för dig växer.
Jag vill att du står vid min sida.
Genom vått och torrt ska vi strida.
När du ser på mig så blir jag varm i hela kroppen.
Hade jag kunnat äta upp dig så hade jag gjort det.
Men jag vill ha kvar dig som du är.
Du är min ängel, my knight in shining armor. My warrior in a mages body.

Ciao

Av Johnson - 13 februari 2013 10:56

Blir av till skolan snart sen över till sjukhuset. För att mäta lyssna och väga :)

Sambon är på sin praktik denna veckan.

Har världens bästa vän här uppe just nu som hjälper mig utan att kag behöver be om det han tar initiativet sj och hjälper mig och ifrågasätter inte om jag har ont :D är tacksam Nina att jag fick sno din son <3 ;)

Är hemma igen runt 16 tiden jag och sonen och då tror jag att sambon redan är hemma ^^

Han har fått Totte att spela NHL med honom ganska kul å höra ragen ibland xD

Fast sambon måste lära sig vårda sitt språk ordentligt.

Har börjat spela heros of compain tror ja de heter iaf. Super skoj strategi spel :D

På fredag blir det middag hos Dogge i hans nya lya :) ska bli spännande :-p

Men nu vila ryggen.:) ciao

Av Johnson - 10 februari 2013 18:03

En annan får ligga vaken medans kollarna sover men Jeppe vaknade till ett tag ^^

Denna smärta är yberjobbig :/

Ryggont/foglossning + sammandragningar. Bära sonen på det ellr städa underlättar inte ett dugg vill ja lova. Värmedynan och jag är bästa vänner ^^

Massa tankar som snurrar om hur man ska hinna allt innan det är dax.
Matten framför allt!


Gjorde potatisgratäng och fläskfilé till killarna i dag. Jeppe har åkt till mormor så mamma får vila lite. Känns skönt men avlastning i rättan tider :)

Ska snart spela lite med Micke å Totte. Får se om Totte vinner över oss igen xD

Städade förrådet i lägenheten i går. Inte så bra för ryggen men vem skulle annars göra de? Sakerna som ska ner till förrådet står fortfarande kvar i hallen :( blir så trött.

Men men får väll ta den oxå sen.


Nu ska jag ha matkoma i sängen med värmesynan en halvtimme. Ciao

Av Johnson - 5 februari 2013 23:43

Ströa med pepparkaka i formen,
Ta smält smör ist för att knåda ut klumpar. Ger en knäckigare konsistens.
Så enkelt så lätt och väldigt uppskattat.
Gör dubbel satts av degen halva i botten och halva över äpplena/vilken frukt du nu väljer

Rekommenderar att blanda äpplen och ananas. Ger en syrlig och otrolig frisk smak :)

Men var beredd på att den kommer ta slut fortare än vad du tror. Ciao

Presentation


Allt eller inget :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards